söndag 21 mars 2010

Projekt 500 bäckar




Jag stöder Piratpartiet och därför satt in 1 000 kronor till projekt 500 bäckar.

Detta innebär inte att jag stödjer de som vill sparka ut Christian Engström ur partiets styrelse. Tvärtom anser jag att han är mycket viktig för partiet och jag kommer därför att rösta emot valberedningens förslag. Att jag stödjer projekt 500 bäckar beror därför uteslutande på att jag anser att partiet behöver stöd inför den stundande valrörelsen.

Läs mer om projekt 500 bäckar HÄR.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. Själv tycker jag visserligen att CE är jätteviktig, men ser honom hellre i partiledningen än i styrelsen (de två organ vi faktiskt försöker separera nu).

    Men iallafall, jag håller både med om att han är viktig, och om att 500 bäckar är ett jättebra projekt! :)

    SvaraRadera
  2. Johan: Jag har förståelse för att det kan råda delade uppfattninga. Men det normala torde vara att partiledningen och styrelsen går hand i hand. Nu har dock CE förklarat att han inte önskar kvarstå som vice partiledare. Så skulle valberednigens förslag vinna framgång så är CE alltså helt bortkopplade från alla ledande poster i PP. Detta känns aningen märkligt eftersom han vid sidan av Falkvinge är partiets främsta affischnamn. Sannolikt kommer partiet att skadas av detta i den kommande valrörelsen, vilket jag uppriktigt beklagar.

    SvaraRadera